مجله پزشکی

پنج ماده غذایی که می توانند دندان های شما را سفید کنند

بلیچینگ

پنج ماده غذایی که می توانند دندان های شما را سفید کنند

بسیاری از مردم اغلب از تغییر رنگ دندان شکایت دارند. عوامل متعددی می توانند باعث شوند دندان های شما رنگ تیره پیدا کنند. وقتی این اتفاق می افتد ، ممکن است سطح اعتماد به نفس شما را تحت تأثیر قرار دهد ، زیرا ممکن است باز کردن دهان یا خندیدن در جمع برای شما دشوار باشد.  روش های بی شماری برای سفید کردن دندان ها وجود دارد. شرکت های مختلف محصولات سفید کننده دندان را می فروشند.با این حال ، این راه حل ها می توانند گران قیمت باشند و خرید آنها برای شما دشوار است. این بدان معنا نیست که شما هیچ گزینه دیگری ندارید.فرض کنید می خواهید دندان های خود را بدون استفاده از محصولات شیمیایی سفید کنید . خوراکی های طبیعی وجود دارد که می توانید به طور منظم بخورید و حاوی مواد مغذی ضروری هستند که به تدریج دندان های شما را سفید می کند بدون این که سلامت شما به خطر بیفتد. اما قبل از آن ، بیایید مواردی را که باعث تغییر رنگ دندان شما می شود را بشناسیم

عوامل ایجاد تغییر رنگ دندان ها

  1. بهداشت ضعیف

بهداشت دندان شما بخش مهمی از زندگی شما است.برای کسانی که بهداشت دندان خود را رعایت نمی کنند ، تغییر رنگ دندان ها اغلب اجتناب ناپذیر است. فراموش کردن نخ دندان و مسواک زدن منظم باعث می شود در آینده برای مقابله با لکه های دندان با مشکل مواجه شوید

  1. بیماریها

 گاهی اوقات  تغییر رنگ دندان شما نتیجه بهداشت ضعیف دندان نیست بلکه ناشی از بیماریهای خاص است.این بیماری ها مانع رشد طبیعی مینای دندان می شوند که در نهایت باعث تغییر رنگ دندان های شما می شود. همچنین برخی از درمان های دارویی مانند شیمی درمانی و اشعه ایکس می توانند باعث تغییر رنگ دندان ها شوند.

  1. داروها

ممکن است عجیب به نظر برسد اما داروها قادر به تغییر رنگ دندان هستند.شواهد نشان می دهد که داروهایی مانند آنتی بیوتیک ها می توانند رنگ دندان ها را تغییر دهند. آنها اغلب بر تشکیل مینای دندان ، به ویژه در کودکان زیر ۸ سال ، تأثیر می گذارند. به طور مشابه ، شستشودهنده های حاوی کلرهگزیدین و دهان شویه نیز می تواند منجر به تغییر رنگ دندان شود

  1. محیط زندگی

در حین مراحل شکل گیری دندان ها در طول سالها ، وجود مقدار زیادی فلوراید می تواند رنگ دندان ها را تغییر دهد.

فلوراید بیش از حد به احتمال زیاد از آب با غلظت بالای فلوراید ، خمیر دندان و سایر موارد  ناشی می شود.

 

پنج میوه که می توانند دندان های شما را سفید کنند
  • توت فرنگی

مصرف منظم توت فرنگی می تواند به شما کمک کند دندان های خود را به حالت سفید برگردانید. توت فرنگی ها به دلیل دارا بودن اسید مالیک ، که دارای خاصیت سفید کنندگی مناسب برای از بین بردن لکه های روی دندان است ، خیلی خوب جواب می دهند. می توانید این توت فرنگی ها را مخلوط کرده و روی دندان های خود بمالید. قبل از شستشو با آب اجازه دهید حدود پنج دقیقه بماند. پس از شستشو ، دندان های خود را مسواک زده و سپس نخ دندان بکشید. اسید مالیک همچنین تولید و گردش بزاق را در دهان شما افزایش می دهد. بزاق همیشه لکه ها را پاک می کند.

 

  • آناناس

دندان های شما توسط پروتئین های پلکول و بزاق محافظت می شوند. هنگامی که لکه ها شروع به تجمع می کنند ، باکتری ها هم در محیط دهان رشد و نمو می کنند. در صورت عدم مداخله زود هنگام ، با وجود باکتری ها در ناحیه دندان ، تغییر رنگ قریب الوقوع است. با این حال ، آناناس حاوی مواد مغذی طبیعی است که به راحتی لکه را در خود حل می کند. آناناس حاوی بروملین است که توانایی تجزیه پروتئین ها را دارد و در نتیجه هرگونه رسوب روی دندان شما را حل می کند.

  • شیر

 نوشیدن شیر کافی نیز می تواند راه حلی برای تغییر رنگ دندان های شما باشد.شیر حاوی اسید لاکتیک است که می تواند مینای دندان را سفید کند. گذشته از آن ، باعث افزایش تولید بزاق نیز می شود که لکه ها را به راحتی پاک می کند. علاوه بر این ، شیر حاوی پروتئین معروف به کازئین است که یک  شستشو دهنده است. کازئین همچنین فسفات کلسیم تولید می کند که برای ترمیم حفره و جلوگیری از تجمع پلاک مفید است. متخصصان دریافتند که کازئین از تجمع باکتری ها بر روی دندان جلوگیری می کند .علاوه بر این ، سایر محصولات لبنی مانند ماست و پنیر نیز حاوی مقادیر کافی اسید لاکتیک هستند که لکه ها را از بین می برد.

  • سیب ، هویج و کرفس

این سه نوع از سبزیجات و میوه ها پاک کننده لکه های طبیعی هستند که باعث افزایش تولید بزاق می شوند.

این کار سرعت شستن دهان شما را افزایش می دهد و چسبندگی لکه ها را دشوار می کند. علاوه بر این ، آنها هر نوع باکتری را که ممکن است باعث تغییر رنگ دندان شما شود و یا باعث بوی بد دهان شود را حل می کنند. از آنجایی که این مواد غذایی ترد هستند ، عامل کرانچ نیز کارایی آنها را به عنوان یک عامل مسواک دندان افزایش می دهد.

  • هندوانه

توت فرنگی دارای اسید مالیک است ، و این چیزی است که آن را به عنوان عوامل تمیز کننده دندان تبدیل می کند.با این حال ، هندوانه دارای مقادیر بیشتری اسید مالیک است که باعث می شود هندوانه حتی یک ماده تمیز کننده قوی تر دندان نیز باشد. برخی ادعا می کنند که بافت فیبری هندوانه دارای اثر مسواک زدن است که به از بین بردن لکه ها کمک می کند.

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare